5 שיעורים בעת יצירת תוכנית ‘אפס לקוח’

יצירת תוכנית

על ארגוני טכנולוגיה להשקיע בתוכנית “אפס לקוחות” בכדי להניע חדשנות פנימית, לשפר את האיכות ולהוכיח שהם מאמינים במוצרים ובשירותים שלהם.

מקור היתרון התחרותי של חברת טכנולוגיה מובילה הוא יכולתה לפתח, למכור ולפרוס במהירות מוצרים, שירותים ופתרונות חדשניים. ללא מנוע חדשני זה, עמדת שוק חזקה יכולה להתנדף במהירות כאשר לקוחות עוברים לחלופות חדשות יותר, זולות יותר או מתאימות יותר למטרה.

כדי למנוע את האיום הקיומי הזה, חברות טכנולוגיה מובילות בתחום ה- B2B נותנות עדיפות לתכנית “אפס לקוחות” או “מזון לכלבים” כחוט מרכזי מפיתוח מוצרים דרך הצלחה ותמיכה של לקוחות.

מטרתה של תוכנית אפס לקוחות היא להיות הלקוח הראשון והטוב ביותר של המוצרים, השירותים ו / או הפתרונות של עצמו בכדי להאיץ את חדשנות המוצר ולהגביר את יכולות היציאה לשוק, דביקות הלקוח ותובנת השוק.

[היזהר מ -9 סימני האזהרה של ארכיטקטורת IT גרועה וראה מדוע 10 עקרונות ה- IT של בתי הספר הישנים עדיין שולטים. | הירשם לניוזלטרים של CIO. ]

אמנת תוכנית אפס הלקוח הטובה ביותר בכיתה תכלול הן יעדים ממוקדים פנימית והן אוריינטציה בשוק החיצוני.

באופן פנימי, תוכנית אפס לקוחות תפעל על פני קווי מוצרים כדי להיות:

שותף לעיצוב מוצר וחדשנות
מאמץ מוקדם של אלפא ובטא
יועץ פריסה
הצלחה של לקוחות
מקור מודיעין לקוחות וחדשנות משותפת
מבחינה חיצונית, תוכנית אפס לקוח תחייב את תנועות המכירה באופן סופר ותאפשר הצלחת לקוחות על ידי:

תכנון מודל הפעלה ברחבי המערכת האקולוגית של השותף / ספק
ייעוץ בנושא אדריכלות והנדסה תוך ייצור
שיטות עבודה מומלצות לניהול ואימון
שיעורי פריסה שוטפים שנלמדו על הפעלת מוצרים / תכונות חדשים, התאמה לתקנות חדשות או שילוב עם טכנולוגיות אחרות
מדגים כיצד החברה מכמתת את התועלת המופקת ממוצריה
לקוחות ארגוניים מצפים כי ההיצע של חברות הטכנולוגיה איכותי, בעל ערך וניתן להרחבה. עם תחום כפול פנימי וחיצוני זה, CIO חייב לייעל את האיזון של האצת מהירות מחזורי המשוב באמינות גבוהה, תוך ניהול והפחתת הסיכון התפעולי שמכניס הערכה ואימות חדש של הצעות מחיר. דפוס אופייני הוא שתוכנית אפס של לקוח תיבנה לשני מצבי הפעלה, עם קריטריוני החלטה מתאימים: מודל אחד המעוגן בבדיקת הצעות חדשות בסביבות מבוקרות אך אמינות; ואחר שנועד להפגין קנה מידה, יציבות וביקורתיות של המשימה. אופי המוצרים של חברת הטכנולוגיה יכתיב את הקריטריונים לכל דגם (כלומר, מוצר שמייצר התאמה אישית של אתרים עשוי להיות בעל סובלנות סיכון מוכנה יותר לייצור מאשר פרסום תוצאות כספיות לוול סטריט).

כמו כל ההשקעות, בעת הקמת תוכנית אפס ללקוח, על אנשי CIO להגדיר מדדי הצלחה ברורים המשותפים עם השותפים בפיתוח מוצרים, מכירות, שירותים מקצועיים, הצלחת לקוחות ותמיכת לקוחות. IT לא יכול להצליח אם הוא יובא למשוב שבועיים לפני השקת המוצר, או אם הוא אחראי רק להפעלת המוצר בייצור. שותפות מקצה לקצה בין תכנון, פריסה ותפעול היא קריטית כדי להיות אמינה עם לקוחות פוטנציאליים.

כאשר ממומנת ומתגייסת כראוי, תוכנית אפס לקוחות ברמה עולמית תגדיל את מספר ההיצע המוערך ברבעון, תפחית את מספר הליקויים שנפרשו ללקוחות, תעמיק את שביעות רצון הלקוחות, תפחית את כרטיסי התמיכה בלקוחות ובסופו של דבר תשפר את מיקום החברה למכור. פתרונות הוליסטיים ודביקים לשוק ארגוני.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *