ההצגה הגדולה של ביג טק בנושא בריאות בריאות ו’דלתות כניסה ‘דיגיטליות

בריאות ו'דלתות כניסה 'דיגיטליות

המגיפה האיצה את אימוץ המודלים לטיפול וירטואלי באמצעות טכנולוגיות בריאות בריאות המסופקות על ידי חברות מתמחות. עכשיו נראה שהטכנולוגיה הגדולה נכנסת לפעולה.
בעקבות המגיפה הבריאות חלה שינויים דרמטיים באופן שבו המטופלים ניגשים ומקבלים טיפול. הטכנולוגיה הפכה למאפשרת קריטית יותר מבעבר על מנת להבטיח שמטופלים יוכלו לגשת בקלות לטיפול – אתגר מהותי עבור שוק הטיפול הראשוני, שהוא ללא ספק המרחב התחרותי ביותר שנמצא במחלוקת כיום בתחום הבריאות.

בשנתיים האחרונות הרעיון של “דלת הכניסה” הדיגיטלית, המתייחס לנקודות גישה דיגיטליות לשירותי טיפול ראשוני, צובר אט אט כוח. בטור קודם על דלתות כניסה דיגיטליות התייחסתי לתחרות בין ספקי שירותי בריאות מסורתיים לבין חברות לא מסורתיות כמו CVS ו- Walgreens. המגיפה האיצה את אימוץ מודלים של טיפול וירטואלי באמצעות כלים לבריאות וטכנולוגיה מקוונת של חברות מתמחות כמו Teladoc ו- American Well. שניהם ראו את נפחי הביקור בטל-בריאות עוברים דרך הגג. עכשיו נראה שהטכנולוגיה הגדולה נכנסת לפעולה.

במאמר זה אני דן בנושאים העיקריים הקשורים לדלתות כניסה דיגיטליות וכיצד חברות הטכנולוגיה הגדולות משחקות בנושא זה.

בריאות ואיכות חיים

סטארט-אפים דיגיטליים מוקדמים רבים מכוונים ישירות לצרכני שירותי בריאות, בתקווה לזכות בהם באמצעות אפליקציות בריאות חלקלקות שיכולות לעזור להם לנהל את בריאותם ובריאותם, להימנע מאשפוזים יקרים בבתי חולים, ואולי אפילו לוותר על כיסוי ביטוחי הבריאות לחלוטין. מרבית הסטארט-אפים הללו התקפלו או הסתובבו לדגמי B2B. קומץ חברות סטארט-אפ דיגיטליות רדפו אחרי חברות ביטוח בריאות ומעסיקים מבוטחים. הצלחות בולטות בגישה האחרונה היו חברות כמו Teladoc ו- Livongo (קרא את הטור הקודם שלי על האופן שבו מיזוג שתי החברות הללו מאיץ את המעבר לטיפול וירטואלי). רבות מחברות אלו מפנות את המיקוד שלהן כעת לספקי שירותי בריאות.

אמנם נראה שגישת B2C לבריאות נתקלה עבור חברות סטארט-אפ, אבל זה סיפור אחר עם חברות טכנולוגיה גדולות.

בשנים האחרונות לקוחות אפל מסורים רושמים באדיקות את פעילות הפעילות הגופנית שלהם לאפליקציית הבריאות במכשירי אפל שלהם. אפל הוסיפה בהתמדה את היצע הבריאות שלה לאורך זמן, בעיקר באמצעות ה- Watch שלה (דוגמה לכך הייתה אפליקציית ה- ECG). בחודש האחרון המעגל התכנס בצורה הדוקה יותר כאשר אפל השיקה שירות כושר שנועד להתאים את מגמת האימונים הביתיים, במיוחד בהנחיות המקלט המושרות על ידי COVID.

הרכישה של גוגל של פיטיביט, שהוכרזה בשנה שעברה (אם כי עדיין ניצבת בפני אתגרים עם ביקורת נגד אמון), הייתה משחק גלוי מאוד של ענקית הטכנולוגיה להיכנס לשוק הבריאות והבריאות האישית. גוגל נקטה גישה מרובת דרכים לשוק הבריאות, כאשר חברות אלפבית כמו וורלי מכוונות ל”ירידות ירח “וגוגל ענן מכוונות לשוק ה- IT הארגוני המסורתי, אם כי אירוח ענן בפרופיל גבוה עוסק במערכות בריאות המותג כגון Mayo Clinic, קשורים לנתונים וניתוחים על מידע רפואי של המטופל.

המרחב הלביש מכיל זמן רב את אוצר המידע שהוא יכול לספק בנוסף לסמנים לבעיות בריאות. בספטמבר השיקה אמזון את “להקת הבריאות והבריאות” Halo המכוונת למרחב הכושר, עם תכונה ייחודית המשתמשת במנתח הקולי המותאם לאלקסה שלה לגילוי בעיות בריאות הנפש.

טיפולי בריאות וירטואלים

למרות הדומיננטיות של חברות ה- EHR בנוף ה- IT בתחום הבריאות, המעבר המתמיד לטיפול וירטואלי הביא לחברות בריאות דיגיטליות מתמחות יותר הממוקדות בהיבטים השונים של חוויה דיגיטלית מקיפה עבור צרכני הבריאות. לרוב, חברות אלה היו חברות עצמאיות עם פלטפורמות שנבנו במיוחד עבור שוקי הבריאות. הפלטפורמות משתלבות במערכות ליבת EHR באמצעות ממשקי API סטנדרטיים בתעשייה, ומאפשרים לנתוני מטופלים לנוע קדימה ואחורה, ומאפשרים מעקב וחיוב עבור שירותי טיפול וירטואלי, ומספקים כלים שימושיים לשירות עצמי כגון Chatbots ובודקי סימפטומים.

חברות טכנולוגיה גדולות לא נותרו מחוץ לעסקי הליבה של שירותי טיפול והעדיפו להתמקד במתן תשתיות טכנולוגיות ויישומים ברמה ארגונית לשיפור פרודוקטיביות המטפל ויעילותם.

יתכן שזה השתנה לאחרונה עם השותפות של מיקרוסופט עם ספקית ה- EHR המובילה Epic, מה שמאפשר למטפלים לצאת לביקורי טלה-בריאות באמצעות צוותי מיקרוסופט מתוך פלטפורמת ה- Epic EHR. ההתפתחות משמעותית משתי סיבות: בנוסף לספק פלטפורמת וידיאו מתקדמת, פלטפורמת O365 של מיקרוסופט הופכת כעת למאפשרת משמעותית עבור המטפלים בכך שהיא הופכת לצינור לתנועה מאובטחת של נתונים קליניים כמו תמונות. מיקרוסופט הלכה והעמיקה בתחום הבריאות לאחרונה; דוגמה לכך היא השותפות האחרונה שלהם עם Nuance Communications לשילוב טכנולוגיות הפעלת קול המפחיתות את העומס הקליני על ידי סינתזת שיחות רופאים-מטופלים במהלך ביקורים וירטואליים באמצעות צוותי Microsoft.

לאחר ההשקה הלבישה של Halo, אמזון הודיעה לאחרונה כי היא מציעה טיפול וירטואלי לכל עובדיה במדינת וושינגטון, ומניחה את הבסיס להרחבה לשירותי הטיפול הראשוני. המאמץ הקודם של אמזון לרתום בסיס עובדים שבוי באמצעות הייבן, מיזם משותף עם ג’יי פי מורגן וברקשייר הת’אווי, התקדם באופן מוגבל, מה שאולי הביא את אמזון להתקדם בדרך אחרת וללכת בכוחות עצמה. (הפשיטה הקודמת של אמזון לבריאות באמצעות רכישת פילפאק נתקלה באתגרים)

במהלך השנים האחרונות אפל בנתה בהתמדה מערכת אקולוגית סביב מכשירי ה- iOS שלה, ורשמה למעלה ממאה מערכות בריאות המאפשרות כעת למטופליה למשוך את נתוני ה- EHR ישירות לאפליקציית הבריאות של אפל. עם התמקדות מחודשת בבריאות ובכושר, עתודות המזומנים העצומות שלה והמערכת האקולוגית הדומיננטית של מכשירי iOS, אפל עשויה להיות בעלת המצב הטוב ביותר להתקשר ישירות עם צרכני שירותי הבריאות עם מגוון מורחב של שירותי בריאות בעתיד.

רבות נכתב על קדושת המפגש האישי בין רופא למטופל. באופן אירוני, המגיפה הוכיחה כי בריאות הבריאות יכולה לענות על צרכי הטיפול השגרתיים ביותר. זה עשוי להיות רגע עמוק לבריאות, שכן חברות טכנולוגיה טהורות מנצלות את ההזדמנות ומשתמשות בפלטפורמות שלהן כדרך להיכנס לעסקי שירותי הבריאות, על אף דחייה נחרצת בכל כוונה כזו.

מנהלי שירותי הבריאות שאני מדבר איתם מכירים בדינמיקה המשתנה בשוק ומשדרגים את יכולות החוויה הטכנולוגית והניסיון הדיגיטלי שלהם כדי לפגוש את הצרכנים עם מגוון שירותים מקוונים, לעתים קרובות בשותפות עם אותן חברות טכנולוגיה גדולות. השאלה עשויה כעת להיות: מתי השותף הופך למתחרה ומה המשמעות של צרכני שירותי בריאות בעתיד?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *