מאבק ההגבלים העסקיים של DOJ עם גוגל: איך הגענו לכאן

מאבק ההגבלים העסקיים של DOJ עם גוגל: איך הגענו לכאן

הערמת חברות טכנולוגיה גדולות היא האופנה של היום, אך אל תצפו שממשלת ארה”ב תפרק את גוגל.
משרד המשפטים האמריקני (DOJ) רוצה לשבור את אחיזת הברזל של גוגל בפרסום ברשת החיפוש וברשת החיפוש. אבל אם זה המשחק הסופי של התביעה להגבלים עסקיים שנחשפה היום, אל תצפו שהממשלה (או שונאי גוגל) יקבלו את מבוקשם.

כבר שנים שמשרד המשפטים ו -11 מדינות בהנהגת הרפובליקנים פועלים להפיל את גוגל ממנוע החיפוש המוביל. ועכשיו, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ג’פרי רוזן, טוען כי גוגל הפרה את סעיף 2 לחוק שרמן. זאת בעקבות חקירה של 2019 בנושא “פלטפורמות מובילות בשוק” ושיטות התחרות שלהן. אלה מכם עם זיכרונות טכנולוגיים ארוכים אולי נזכרים שהפעם החשובה האחרונה בה נעשה שימוש בחוק שרמן נגד חברה הייתה בשנת 1998 כאשר ה- DOJ השתמש בו במיקרוסופט.

[השתתף בסקר משכורת ה- IT משנת 2021 מבית Insider Pro ו- Computerworld! ]
מה טוען ה- DOJ

משרד המשפטים, בהגשתו לבית המשפט המחוזי בארה”ב במחוז קולומביה, טוען כי גוגל יצרה הסכמי הרחקה רבים אשר נועלים באופן קולקטיבי את האופן שבו משתמשים ניגשים למנועי חיפוש ולאינטרנט. אֵיך? על ידי דרישה כי גוגל תוגדר כמנוע חיפוש מוגדר מראש המוגדר כברירת מחדל במיליארדי מכשירים ניידים ומחשבים ברחבי העולם, ובמקרים רבים, אוסרת התקנה מראש של מתחרה. בפרט, התלונה טוענת כי גוגל קיימה מונופולים שלא כדין בפרסום ברשת החיפוש וברשת החיפוש על ידי:

התקשרות בהסכמי בלעדיות האוסרים התקנה מראש של שירות חיפוש מתחרה כלשהו.
כניסה לקשירות וסידורים אחרים הכופים התקנה מוקדמת של אפליקציות החיפוש שלה במיקומים ראשיים במכשירים ניידים והופכים אותן למחיקה, ללא קשר להעדפת המשתמש.
התקשרות בהסכמים ארוכי טווח עם אפל המחייבים את גוגל להיות מנוע החיפוש הכללי המוגדר כברירת מחדל – ובלעדי – בדפדפן הספארי של אפל ובכלי חיפוש אחרים של אפל.
בדרך כלל משתמשים ברווחי מונופול כדי לקנות טיפול מועדף למנוע החיפוש שלו במכשירים, בדפדפני אינטרנט ובנקודות גישה אחרות לחיפוש, ויוצרים מעגל מונופוליזציה מתמשך ומחזק את עצמו.
ההגנה של גוגל? “התביעה של משרד המשפטים היום פגומה מאוד. אנשים משתמשים בגוגל כי הם בוחרים בכך – לא בגלל שהם נאלצים או בגלל שהם לא יכולים למצוא חלופות.”

לגוגל יש טעם. כן, זה שולט בחיפוש. לפי נתוני StatCounter האחרונים, 88.14% מכל החיפושים בארה”ב עוברים לגוגל. מיקרוסופט בינג מגיעה למקום השני עם 6.67%, ואז יאהו, 3.19%, ואחריה DuckDuckGo, 1.67%.

לפיכך טוען ה- DOJ: “לפני שני עשורים גוגל הפכה להיות יקירת עמק הסיליקון כסטארט-אפ מקושקש עם דרך חדשנית לחיפוש באינטרנט המתהווה. שגוגל כבר מזמן איננה. גוגל של היום היא שומרת סף מונופולית עבור אינטרנט, ואחת החברות העשירות ביותר בעולם. ”

אז האם זה אומר שגוגל שומרת על מונופול מכיוון שהיא מאלצת חברות להשתמש בשירותיה או שזה אומר שגוגל פשוט טובה יותר בחיפוש, ובכך בפרסום מקוון, מאשר בתחרות שלה? התשובה לכך קלה. זה יותר טוב.

הדרך לדומיננטיות בחיפוש בגוגל

אני משתמש בטכנולוגיות חיפוש מאז שנות השבעים ובמערכות מסדי הנתונים המקוונות הראשונות: NASA RECON, Dialog, כיום ProQuest ו- OCLC. באינטרנט שלפני האינטרנט שלטתי בארצ’י, גופר ו- WAIS. והרבה לפני שלרי פייג ‘וסרגיי ברין יצרו את גוגל בשנת 1998, הייתי מומחה באלטה ויסטה, אקסייט, וליקוס.

ואז הגיעה גוגל.

הודות ל- PageRank של גוגל, שמדד את הרלוונטיות של דפי אינטרנט לשאילתות, לא רק על סמך אם הדפים מכילים את מונחי החיפוש אלא על ידי כמה דפים רלוונטיים שמקשרים אליו, גוגל גברה במהירות על יריבותיה המקוונות. כעבור עשרים פלוס, גוגל עדיין עושה חיפוש טוב יותר מאשר המתחרות שלה.

סרגל החיפוש של גוגל
IDG

סרגל החיפוש של גוגל.

בתורו, גוגל מינופה את ההצלחה הזו כדי לבצע עסקאות חיוביות עם חברות אחרות. יש משהו יותר ממעט אירוני שמשרד המשפטים הולך אחרי החברה לשותפות עם יריבתה הראשית עם אנדרואיד, אפל עם האייפון שלה. אפל תתמודד עם גוגל בכל צעד אחר, אך היא יודעת שהיא לא יכולה לבנות מנוע חיפוש טוב יותר. אם אפל הייתה יכולה, זה היה יכול.

משרד המשפטים אמר בהגשתו כי המקרה הזה “רק מתחיל”. הממשלה גם אומרת כי היא מבקשת לשנות את הנוהגים של גוגל וכי “שום דבר אינו מחוץ לשולחן” בכל הנוגע לביטול ה”נזק “שנגרם על ידי יותר מעשור של עסקים נגד תחרות.

חיפוש בגוגל אנדרואיד

דרק וולטר חיפוש בגוגל במכשיר אנדרואיד.
האם קשה להתחרות בגוגל? המספרים מדברים בעד עצמם. אבל זה בגלל שהחברה טובה מאוד במה שהיא עושה.

האם גוגל משתמשת בנתונים שלך כדי לשפר את החיפוש והפרסום? כן זה כן. אבל התביעה הזו לא נוגעת לפרטיות. זה עוסק בעסקי הפרסום הרווחיים של גוגל.

רק לפני שנתיים, הוועדה האירופית (EC) קנסה את גוגל בסכום של למעלה מ -8 מיליארד אירו בגין הפרות פרסום שונות. אף על פי ש- DOJ נוקט בהצלחה דומה, גוגל ביטלה את הדרישות המחמירות ביותר שלה. אלה כללו סעיפי בלעדיות, שמנעו מחברות להציב את פרסומות החיפוש של המתחרים בדפי התוצאות שלהם ו- Premium Placement, ששמרו את הנדל”ן היקר ביותר בעמוד למודעות Google AdSense.

נכון גם שגוגל נעשתה הרבה יותר אגרסיבית לגבי השימוש בעמודי החיפוש שלה כדי לנצח את השותפים המועדפים שלה. כפי שציין לאחרונה ג’פרי א ‘פאולר של וושינגטון פוסט: אם אתה מחפש “חולצות טי” בגוגל, תוצאת החיפוש האמיתית הראשונה מופיעה לא בשורה אחת, שתיים או שלוש – אלה שמורות לפרסום – או אפילו בשורות ארבע עד שמונה. התוצאה האמיתית הראשונה מופיעה בשורה תשע.

כן, גוגל יכולה להשתמש בסטירה משפטית טובה וקשה. אבל תביעת מונופולים? איך בדיוק היית מפרק את זה? אין כאן קווי הפרדה נקיים – מה שמוביל למקרה קודם: מאבק ה- DOJ ו- Microsoft.

המקבילה של מיקרוסופט?

בקיצור, זה לא מיקרוסופט. בשנות התשעים, מיקרוסופט הרגה בהצלחה את יריבתה העיקרית של דפדפני האינטרנט, נטסקייפ, על ידי אגירת Internet Explorer עם Windows ואז אילצה את Windows בגרונם של כל ספקיות המחשבים. אף אחד לא מכריח משתמשים להשתמש במנוע Google. (DuckDuckGo יאפשר לך לעבור למנוע החיפוש הראשון של פרטיות בלחיצת כפתור בודדת).

ייתכן גם שתזכור שלמרות שה- DOJ “זכה” בתיקו נגד מיקרוסופט, הוא לא עשה שום הבדל אמיתי. מתי בפעם האחרונה השתמשת בנטסקייפ?

מה שמטריד את רוב האנשים כשמדובר בגוגל כרוך בבעיות פרטיות. אך המקרה הזה עוסק בעיקר בפרסום. ומה שבאמת מניע את זה כרגע הוא פוליטיקה, והיא נבנית לקראת הפעולה של ימינו זמן מה.

ממשל טראמפ רוצה להעניש את גוגל על ​​מה שהוא מכנה את ההטיה האנטי שמרנית שלה. (לפני שנתיים יועציו של טראמפ החלו לדבר על הצבת חיפושים בגוגל לתקנות ממשלתיות).

לפני הגשת התיק הזה, עובדי DOJ רבים אמרו שהם לא מוכנים להגיש כתב אישום נגד גוגל. אולם התובע הכללי וויליאם בר ביטל אותם והניע את התיק. הנה ההצהרה של בר. זה יפתיע אותך לדעת שכל פרקליט המדינה שנחתם על מנת לתמוך בתביעה זו הוא רפובליקני?

גוגל הוציאה את “אל תהיה רשע” מקוד ההתנהגות שלה לפני שנתיים. אבל יש רוע, ויש רוע. במקרה זה, ממשל טראמפ מקווה להיראות כאילו הוא עומד חזק מול ביג טק ותוקף בנוחות את גוגל שבועיים לפני הבחירות בארה”ב.

בכל מקרה, ניסיון זה לאזן מחדש את מאזן הכוחות הטכנולוגי מול גוגל ככל הנראה יגיע לכלום. לכל היותר גוגל תשלם סכום קטן – עבור גוגל – ותקנה את כוונות חוזה הפרסום שלה. להביא את ביג טק לעקב, בין אם זה אומר פעולה נגד פייסבוק, או אפל, או חברת ביג טק אחרת, תצטרך להמתין לניהול אחר, הגיוני יותר ומבושם יותר מבחינה עסקית וטכנולוגית.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *