משחקי וידאו המשמשים ככלי למידה בבתי ספר

הטכנולוגיה כבר יצרה כלים חינוכיים חדשים רבים שיעזרו למורים לשפר את הלמידה בכיתה. שיטה אחת משתמשת באלמנטים של משחקי וידאו כדי לגרום לסטודנטים להתעניין יותר ולהשתלב בנושאים שהם לומדים.

בית ספר אמריקני אחד המשתמש בטכנולוגיה כזו הוא חטיבת הביניים דאג המרשקולד בוולינגפורד, קונטיקט. אחר הצהריים האחרון צפו כ -20 ילדים בבית הספר במסך מחשב בקדמת החדר.

התלמידים לקחו חלק בפעילות חינוכית הדומה מאוד למשחקי וידיאו פופולריים באינטרנט כמו “פורטנייט”. תלמידי בית הספר מתחרים באתגרים ויכולים לאסוף נקודות בכדי לפתוח כוחות, ביגוד וחיות מחמד לשחקניהם במשחק.

בניגוד למשחקי וידאו רבים, התלמידים אינם נלחמים זה בזה. במקום זאת, משחקי הכיתה משמשים את המורים להצגת מקצועות בית ספר שונים. התלמידים יכולים לצבור נקודות כאשר הם עוברים ברמות חינוכיות שונות במשחק.

קאיידן מקמנוס הוא סטודנט בן 13 ב”דאג המרסקולד “. הוא אמר לסוכנות הידיעות AP שהוא מוצא את חווית הלמידה מבוססת המשחק “כיף מאוד”. הוא אומר שעבודה עם חיות מחמד היא החלק החביב עליו ביותר כי זה עוזר לו להתקדם מהר יותר במשחק. “כדי לאמן את חיות המחמד אתה מרוויח כמה שיותר זהב,” אמר.

ג’יאנה גורגה היא מורה בדאג המרשקולד. היא אמרה ל- AP שהיא חיפשה דרכים חדשות להפיק יותר מתלמידיה. אז היא החליטה לנסות מערכת משחקים בכיתה בשם Classcraft. לדבריה, היא ראתה שיפורים בתלמידים מאז שהחלה להשתמש בכלי בשנת 2017. תוצאותיה אף הובילו מורים אחרים להתחיל להשתמש במערכת המשחקים.

“הילדים שלי כל כך מכורים לזה בצורה הכי טובה שיש”, אמר גורגה.

עם כל תשובה נכונה, התלמידים מקבלים נקודות בעזרתן ניתן לקנות דברים במשחק. ניתן גם להחליף נקודות על ההזדמנות להאזין למוזיקה בכיתה או להשתתף בתחרויות מול כיתות אחרות. סטודנטים יכולים גם לקחת נקודות אם הם מתנהגים רע.

האקדמיה של אמנה באטלנטה, ג’ורג’יה, משתמשת גם במערכת Classcraft. המורה לורה ברוסטר אומרת שהכלי היה תוספת חשובה לכיתה שלה. “כי זה הפך אותי למשתתף עם התלמידים שלי,” אמרה. “אני לא רק המורה שלהם, אני אדון המשחק שלהם. אני שולט בכיף בכיתה. ”

שחקני סטודנטים יכולים להשתמש בכוחותיהם השונים במשחק כדי לשתף פעולה כדי שיהיה להם סיכוי טוב יותר להצליח כקבוצה.

בית הספר התיכון Quest to Learn בניו יורק היה אחד מבתי הספר הציבוריים הראשונים שהשיקו למידה מבוססת משחק כשהוא נפתח לפני 10 שנים. החוקרים עקבו אחר בית הספר במטרה למדוד תוצאות ארוכות טווח של משחק חינוכי על תלמידים.

בשנת הלימודים האחרונה 43% מתלמידי Quest to Learn עמדו בדרישות המדינה לתלמידים שנבדקו באנגלית. זאת לעומת 41 אחוז מהתלמידים ברחבי העיר כולה. עשרים ותשעה אחוז מתלמידי בית הספר עמדו בדרישות המדינה לאחר שנבדקו במתמטיקה. זה היה נמוך מ -33% ברחבי העיר שעמדו בדרישות המתמטיקה של המדינה.
אך תומכי למידה מבוססת משחק אומרים כי אין להשתמש בבדיקה לבדה כמדד היחיד לתוצאות התלמידים.

רוס פלאט הוא מנהל התוכניות והשותפויות של המכון למשחק הקבוצתי ללא כוונת רווח. הקבוצה משתמשת באלמנטים של עיצוב משחקים לפיתוח חוויות למידה חדשות. זה אומר שמחקרים חיצוניים הראו כי סטודנטים שלוקחים חלק במשחקים חינוכיים אכן מראים צמיחה בתחומים חשובים. תחומי השיפור העיקריים כוללים שיתוף פעולה בין סטודנטים זה לזה, חשיבה יצירתית ואמפתיה, אמרו בקבוצה.

שימוש במשחקי וידאו ככלי למידה וחינוך

מרקוס ט ‘רייט, מנהל התואר הראשון ומנהל תקשורת במחלקה לסוציולוגיה בבית הספר לאמנויות ומדעים, מקווה לשנות את נקודת המבט עם ספרו החדש “פרדוקס של משחק הלמידה: ההבטחה והמצב של משחקי וידאו ולמידה. ”
“משחקי וידאו מביאים כל כך הרבה דמיון, יצירתיות ופתרון בעיות”, אומר רייט, שיירשם ללימודי תואר שני בהשכלה הגבוהה בבית הספר לתואר שני. תוכנית בסתיו. “הם יכולים להקל על כל מיני למידה. הן אחת מטכנולוגיות הלמידה החשובות ביותר שיש לנו. “

התשוקה של רייט למשחקי וידיאו החלה עוד כשהיה צעיר, אבל שיעור במהלך שיעורי המאסטר שלו בפן גילה כמה ערך הם מציעים מעבר לבידור טהור. הוא לא מתכוון למשחקים כמו “האחים סופר מריו”.

במקום זאת, ספרו מנתח משחקים כמו אחד המכונה “בזבז”, משחק מקוון חינמי שמכניס את השחקן לנעליו של מישהו שחי בעוני, ו”הוגן משחק “, משחק להורדה בחינם בו השחקן מנווט בקמפוס המכללה. כסטודנט לתואר שני באפרו-אמריקה.
“אני מסתכל על משחקי למידה מתקדמים, שבהם למעצבים מטרת למידה שהשחקנים ישיגו ורוצים שהם יוכלו לקחת את העולם האמיתי”, הוא אומר.

במקרה של “הוצא”, פירושו לקבל החלטות פיננסיות בגבולות שיש מעט כסף; עבור “משחק הוגן”, מדובר בהבנת ההטיות של אנשים אחרים ומתי ואיפה הם צצים.

ספרו של רייט דן גם במה שהוא מכנה “ברוקולי מכוסה שוקולד”. אנלוגיית המזון היא אפרופו: הונאת ילדים לאכול את הירקות שלהם על ידי ציפוים בסוכר, או, במקרה של משחקי וידאו, להערים על התלמידים ללמוד על ידי בקשה מהם לענות על בעיות מתמטיקה במחשב. בניגוד למשחקי למידה מתקדמים, אפשרות זו אינה מציגה חווית משחק שלמה וסוחפת יחד עם שיעור חיים אמיתי.

עם זאת, משחקי למידה מתקדמים אינם חייבים בהכרח גרפיקה ברמה גבוהה או משימות אפי כדי להצליח, הוא אומר. במקום זאת, “למידה מתקדמת פירושה רק שהיוצרים מנצלים משמעותית את המדיום של משחקי הווידיאו ואת הקשר בין משחק לשחקן, בנוסף לשילוב הלמידה.”

אתגר אחד כאן הוא מחסור במחקר לגבי מידת האמת של אנשים שמעבירים ידע ממשחק וידאו לחיים מעבר למסך. מחקרים חיברו משחק כזה ליתרונות פסיכולוגיים כמו דחיפה לתפיסה ותשומת לב, אך מחקרים מעטים עד כה התמקדו בצד הסוציולוגי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *