תפקיד הטכנולוגיה בתקשורת

הטכנולוגיה שינתה את חיינו בהשפעה על מגזרים גדולים בחברה כמו תחבורה, בריאות, עסקים ותקשורת. ההתקדמות במדע וטכנולוגיה השפיעו רבות על הדרך בה אנו מתקשרים, ולא הותירה לנו ברירה אלא לחבק את הבלתי נמנע הזה. במהלך השנים שיטות תקשורת התפתחו החל מהודעות טקסט פשוטות ושיחות שמע לשיחות וידאו ופלטפורמות צ’אט יעילות יותר המציעות שירותי תקשורת אחרים. השפעת הטכנולוגיה בתקשורת השפיעה הן על אנשים והן על עסקים.

הדומיננטיות של טכנולוגיית התקשורת העסקית אילצה את החברות להשקיע רבות בשירותי תקשורת טכנולוגיים הן לעובדיה והן ללקוחותיה. זה הוכיח חיוני באסטרטגיות שיווק בקרב שירותי אספקת לקוחות אחרים.

השפעות עיקריות של הטכנולוגיה בעסקים

  1. דרך קלה למדידת מוצר ושירות

סקרים חשובים מאוד. הם נותנים לחברות משוב על תצוגת הלקוחות על המוצרים והשירותים הניתנים. לפני קידום הטכנולוגיות העסקיות, היו סקרים קשים מאוד לביצוע. חברות הסתמכו על מיילים של לקוחות שבקושי התאמצו לתת את המשוב שלהם. בימינו סקרים נעשים פשוט דרך האינטרנט. זוהי שיטה מהירה ויעילה החוסכת לחברה זמן וכסף.

  • אינטראקציה חברתית עם לקוחות או לקוחות

באמצעות טכנולוגיה עסקית, חברות יכולות לפתוח אתרי אינטרנט רשמיים של חברות דרכם מעודדים לקוחות לבקר. באמצעות אתרים אלה החברה מקיימת אינטראקציה עם הלקוחות. לקוחות יכולים לתת את הערותיהם לנושאים מסוימים ולאחר מכן לקבל מענה מקיף מצוות התמיכה של החברה. החברות יכולות גם להצטרף לפלטפורמות של מדיה חברתית מהן הלקוחות שלהן יכולים לעקוב אחריהן כמו אינסטגרם או פייסבוק. פלטפורמות אלה יכולות לשמש את החברות כדי להכריז על פרסום מוצרים חדשים בין היתר. לדוגמה, נורדסטרום, עסק קמעוני אופנה אמריקני שפתח חשבון פייסבוק דרכו הלקוחות יכולים לעקוב אחר העדכונים האחרונים כמו הנחות, מוצרים חדשים בין היתר.

  • ועידת וידאו

מאפשר תקשורת מרחוק אחד על אחד בין חברי ארגון או עסק. ניתן להשתמש בוועידת וידאו בפגישה העסקית.

  • שימוש ברשתות דיגיטליות לתקשורת

שידורי פס רחב ולוויין מאפשרים תקשורת עסקית יעילה באמצעות טלפונים משרדים או שליחת קובץ למדפסת ספציפית כשאתה נמצא קילומטרים מהמשרד.

הטכנולוגיה השפיעה באופן דומה על דפוסי התקשורת של הפרטים;

שירותי שירותי טקסט

בימים עברו, בעבר נכתבו מכתבים שנכתבו ונמשכו מספר שבועות או חודשים לפני שהגיע למקבל. טקסטים בימינו מאפשרים לך לשלוח הודעות בלחיצת כפתור בכל פינה בעולם.

ב. פלטפורמות רשת חברתיות

פלטפורמות הרשת החברתית גרמו לשינוי של 360 מעלות באופן שבו אנו מתקשרים. באמצעות פלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר בין היתר משתמשים יכולים לתקשר באמצעות הערות, לייקים או אפילו הפרופילים והסטטוס שלהם. פלטפורמות אלה שוברות את מחסום הדת, המרחק או הגזע ומאפשרות תקשורת גלובלית.

III. שיחות אינטרנט בחינם
באמצעות מספר אתרי מדיה חברתית ניתן לבצע שיחות בחינם ללא חיובי ספק על ידי קישור חיבור לאינטרנט. שיחות אינטרנט בחינם מוצעות על ידי אתרים כמו WhatsApp או אפילו Skype.

דרכי הטכנולוגיה שינו את תחום התקשורת

מדיה מסורתית לעומת מדיה חדשה

התפתחות מהירה ואימוץ טכנולוגיה חדשה שינו את פני התקשורת באמצעות המדיה המסורתית. מילת היום, על פי איגוד העיתונים באמריקה, היא חדשנות. עיתונאים מקצועיים בתקשורת מודפסת ומשודרת נאלצו להתמודד עם מפרסמים חובבים על מרחב הקשב המוגבל של הקוראים.

ארגוני מדיה שלא מצליחים להתעדכן בטכנולוגיית התקשורת עשויים למצוא את עצמם נבלעים על ידי ארגונים זריזים יותר שיכולים. יישומים מבוססי אינטרנט וניידים כמו טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק הם לרוב המקומות הראשונים שהקוראים הולכים אליהם כאשר הם רוצים לחשוף חדשות. המשיבים לדו”ח החדשות הדיגיטליות של מכון רויטרס לשנת 2015 הצביעו על איך אנשים צורכים חדשות:

• 11% שילמו עבור חדשות ברשת
• 26% ניגשו אליו דרך סמארטפון
• 32% שיתפו סיפורי חדשות באמצעות דואר אלקטרוני ומדיה חברתית

תקשורת שיווק מסורתית לעומת תקשורת שיווק דיגיטלית

מהפכת הטכנולוגיה שינתה גם את השיווק באופן דרמטי. חברות כבר לא יכולות לסמוך על פרסום מסורתי כדי לייצר הכנסות. מגמה זו הביאה למספר התפתחויות בתקשורת שיווקית:

• פרסום מקומי, שמביא את הלקוחות לאתר באמצעות הטמעת קישור ממומן בעדכון חדשות שמציע תוכן להוסיף ערך מוסף
• מיקוד מחדש של מודעות, שהן “מודעות דביקות” העוקבות אחרי המשתמשים סביב ביקורם באתרים אחרים
• אוטומציה של ניהול קשרי לקוחות, המאפשרת למשתמשים לבנות קמפיינים שיווקיים בדוא”ל בסגנון טפטוף על בסיס טריגרים של משתמשים
• ביג נתונים, מה שאיפשר למשווקים לאסוף כמויות עצומות של נתונים על קהלים שלהם כדי שיוכלו לחזות מה הם עשויים לעשות לאחר מכן
• הצורך ליצור בקפידה אסטרטגיית העברת הודעות הפונה לכל בעלי העניין בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם

יחסי ציבור בעולם דיגיטלי

המדיה החברתית הפכה את יחסי הציבור (PR) למאתגרים יותר, אך היא גם הרחיבה את נגישות הארגון. על מנהלי יחסי ציבור להיות חרוצים באופן השימוש בתקשורת. בעבר, בעלי תפקידים בכירים בארגון עשויים להשאיר את מרבית התקשורת מחוץ לעסק לנציג יחסי ציבור. כעת, בכל פעם שמנהלים בכירים מתקשרים עם בעלי העניין, התקשורת והציבור, הם חשופים לייצוג שגוי. עם התפשטות המכשירים החכמים ודיווחים בזמן אמת, אנשי מקצוע בתחום יחסי הציבור צריכים לחנך ולפקח על כולם בארגון. עליהם גם לפתח תוכניות תקשורת משבר כאשר חדשות מביכות ושליליות עוברות ויראליות על המדיה החברתית.

התקנים לטכנולוגיית תקשורת

השפע ההולך וגדל של מכשירים טכנולוגיים פירושו שלמעשה לכל אדם בחברה יש מחשב בבית וטלפון נייד בכיסם. זה גם מקובל שהעובדים יביאו את המכשירים הניידים שלהם לעבודה או יבצעו עבודתם מהבית שלהם. נוהג זה מציב ארגונים בסיכון להפרות נתונים. אפילו הממשלה הפדרלית מאמצת גישה זו, שנקראת BYOD (Bring Your Device Your Own). הרעיון שעובדים עשויים לבצע עבודה במכשירים האישיים שלהם אומר שאנשי תקשורת (ו- IT) חייבים לקחת בחשבון כיצד נתונים רגישים לעבודה עשויים לשמש עובדים גם בשעון ומחוצה לו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *