טכנולוגיה ככלי למידה

התבגרות עם טכנולוגיה
בגן התוודעתי למחשב Apple II. הובלנו בספריה והתיישבנו מול טלוויזיה עם מסך גדול. שם הדגים הספרן את המחשב ואת השימושים בו. היא אפילו הראתה לנו משחק: שביל אורגון – ללא ספק משחק המחשב הפופולרי ביותר בדורנו. זה היה פשוט, אינפורמטיבי ואינטראקטיבי. אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים תקעתי את העגלה שלי בבוץ או כמה חברי צוות הרגתי את המחלה עם כולרה או מלריה.

עבור חברי וכיתתי, מחשבים היו רק כלים לעשות דברים. שליטה במיומנויות טכנולוגיות הייתה דרך להראות שאנחנו מתקדמים רחוק יותר מחברינו לכיתה. בחטיבת הביניים המשפחה שלי קנתה את המחשב הביתי הראשון שלנו. התחברנו לאינטרנט לראשונה. זה היה חיבור חיוג, איטי בהשוואה למהירויות הפס הרחב המיידיות בימינו, אך בכל זאת גלשנו ברשת.

בתור צופה בנערים, כוחותי היו משתתפים במופעי צופים בקניון המקומי. בזמן שכוחות אחרים הפגינו כישורי צופיות מסורתיים, כמו להקים אוהלים וריסוק מגדלים, החיילים שלי הקימו אשכול מחשבים וצילמו תמונות דיגיטליות של אנשים בקניון. בעזרת פוטושופ חתכנו את התמונות שלהן מהתמונות, שמנו אותן על רקע שהם בחרו ונתנו להן תדפיסים.

אחי, בכיר בתיכון, משתמש כעת ב- WebAssign כדי להשלים בעיות בשיעורי בית לשיעור כימיה. יישום למידה מבוסס אינטרנט שפותח באוניברסיטת צפון קרוליינה (NCSU), WebAssign משמש בכל תחומי הדרך כדרך למורים להעריך את תלמידיהם ולהציע מידע משלים מחוץ להרצאה. הוא אף הגיש בקשה למכללה באמצעות אפליקציה מקוונת.

כחבר בדור נטו, הייתי מוקף בהתקדמות בטכנולוגיה דיגיטלית, כמעט עד כדי כך שאני לא יכול לעשות את עבודתי כעיתונאית בלעדיה. באוניברסיטה השתמשתי בכלי הערכה כמו WebAssign ו- WebCT בשיעורים כתוספים להרצאה וספר לימוד. אולם כעת הטכנולוגיה מתקדמת בקצב כזה, שדרכי ההוראה והלמידה המסורתיות אינן דוחפות את התלמידים והמורים למלוא הפוטנציאל שלהם. על ידי שימוש נכון ב- IT בכיתה, משפרים את ההוראה והלמידה ומקבלים מימד חדש. לפני שניתן יהיה ליצור תכניות לימודים בכדי לאתגר את דור ה- Net, על אנשי הסגל לדעת כיצד Net Geners לומדים ומתקשרים זה עם זה, עם טכנולוגיה ועם החיים בכלל. זכור את המילה הזו – אינטראקציה.

פטריק קלארק, עורך גרפיקה בעיתון סטודנטים, מתיישב ליד מחשב ומשיק את Adobe InDesign. הוא פותח תבנית לדף החדשות ומכניס גרפיקה, תמונות וטקסט. הוא מתמרן את הבלוקים בדף העיתון הווירטואלי, נע קדימה ואחורה בין שני מוצרי אדובי אחרים, פוטושופ ואילוסטרייטור. עד שהדף נשלח למדפסת להדפסה, האלמנטים בדף היו מנוהלים, עורכים ומועברים מחדש תריסר פעמים לפחות. פטריק הוא מעצב יצירתי ודינאמי, אך הוא לא מנהל תכנון – הוא בהנדסת מחשבים.

כריס ריינולדס הוא רס”ן עסקי ורוצה לפתוח חנות למוזיקה עם סיום לימודיו. בזמנו הפנוי הוא מוזיקאי די.ג’יי. הוא מסתובב ומערבב פעימות משלו, באמצעות מחשב, תוכנת עריכת קול, פטיפונים ומקלדת. הוא התחבר עם חבר להכין סרטון כיצד לבצע סיבוב. הם השתמשו בוידאו דיגיטלי ובתוכנת עריכה מקצועית כדי ליצור את הווידיאו. מכיוון שהוא די.ג’יי הוא דואג לתיקי בית משפט שמעורבים בתעשיית המוזיקה. מקרה שפורסם לאחרונה בו השימוש ב”דגימה “נפסל כבלתי חוקי היכה אותו קשה, שכן הדגימה נמצאת בשימוש נרחב על ידי התקליטנים כשהם יוצרים את המוזיקה שלהם.

כשהגעתי לראשונה ל- NCSU בשנת 2000, הגעתי לאוניברסיטה ציבורית המוקדשת לטכנולוגיה. היו מעבדות מחשבים רבות ברחבי הקמפוס, והפרופסורים השתמשו באופן פעיל בכלי הערכה כמו WebAssign ו- WebCT בשיעורים שלהם. בשיעור פסיכולוגיה ניסיונית השתמשתי בתוכנה סטטיסטית של SAS כדי לרסק את הנתונים שאספתי מהניסויים. השתמשתי בלוחות הודעות מקוונות כדי לפרסם רעיונות וביקורת בשיעור דעתי / כתיבת העריכה.

בשיעור עיצוב המסמכים הטכני שלי, חוויתי את השימוש הטוב ביותר בטכנולוגיה בשיעור: מעשית, ניסיונית ואינטראקטיבית. קורס זה כלל את העיצובים הבסיסיים של מסמכים טכניים: מדריכי הוראות, תזכירים, קורות חיים וכדומה. כיתת לימוד במעבדת מחשבים ישבה תלמיד אחד למחשב. למדנו להשתמש ב- Adobe Pagemaker, התוכנית הפופולרית ביותר לפרסום לשולחן העבודה באותה תקופה. בעזרת תרגילים בסיסיים מהמדריך ומשימות ניסוי וטעייה עם הנחיות רחבות, למדתי לא רק כיצד להשתמש בתוכנית אלא גם בסיסי עיצוב – על ידי ביצוע העיצוב בפועל, ולא על ידי קריאתו מתוך ספר.

כך לומד דור ה- Net: על ידי ביצוע. רבים מבני גילי התגלו כמנהיגי בני דורי. הם ימשיכו להיות מנהיגי אומתנו בתפקידים רבים ושונים – פוליטיקאים, מנהלים עסקיים, בעלי מלאכה, מדענים ועיתונאים. בדומה לאופן שבו אנו לומדים על ידי עשייה, אנו מובילים על ידי עשייה; כלומר על ידי תרגול האמנות והמדע של דרכינו שנבחרו.

אינטראקציה אנושית
הבדלי דור בטכניקות למידה ניכרים באופן שבו אנשים בגילאים שונים ניגשים לטכנולוגיה. נאמר שאנחנו, הדור נטו, קרובים יותר לסבא וסבתא שלנו – הדור הגדול ביותר – במוסר העבודה שלנו ובאופטימיות לגבי העתיד מאשר לדור ההורים שלנו. אך האופן בו אנו ניגשים לבעיות שונה לחלוטין.

בכל פעם שאני חוזר הביתה מהקולג ‘, יש לי בעיה חדשה לתקן אותו במחשב שלו. הוא יתעסק ומתעסק בתוכנית עד שיבול. בדרך כלל זה בגלל שהוא פספס צעד איפשהו. אם אני מראה לו ורושם צעדים, הוא לוקח את המידע שמסרתי ומעביד את זה בעצמו. למרות שחלקי המחשב מורכבים יותר מכונני או כונני הילוכים, הכישורים שסבי נהג להרכיב אותם הגיעו מעשרות שנים של התעסקות במכונות. הוא עדיין משתמש בתהליך חשיבה צעד אחר צעד המשמש באומנויות מכניות כדי להבין את התוכנה ואת הפונקציות הבסיסיות כמו דואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט.

באופן דומה, פטריק מתיישב עם חתיכת תוכנה חדשה לעיצוב ומתעסק בתכונותיו. “בדרך כלל, אם זה מחברת תוכנה שאני מכיר, אני יכול להבין תוכנית חדשה בקלות,” אמר. יש לו ידע בסיסי כיצד תוכנה מסוימת צריכה לעבוד. על ידי התעסקות הוא יכול להבין קיצורי דרך ולאסוף את תמצית התוכנית במהירות.

אף על פי שפטריק משתמש במיומנויות לפתרון בעיות שלב אחר שלב, הוא גם שואב מידע מהזיכרון, הניסיון והבסיס הידע שלו כדי לשלוט בתוכנית החדשה. פטריק היה בעל ניסיון של כמעט שני עשורים בעבודה עם מחשבים – כמעט עד כדי כך שזה הטבע השני. סבי, לעומת זאת, היה רק ​​כחמש שנות ניסיון במחשבים. מכיוון שהם מחוברים לחיבור מאז הלימודים בכיתה, סביר להניח כי נט ז’נרס תופס מהר יותר מושגים טכנולוגיים.

אבל אותו תרגול “מתעסק” חל בכיתה: ביצוע עבודה מעשית ועבודה בקבוצות, התלמידים מקבלים תפיסה טובה יותר של מושגים שהפרופסור מנסה ללמד. השימוש בטכנולוגיה רק ​​משפר את חוויית ההמתנה; זה לא – ולא יכול – להחליף אינטראקציה אנושית. שוב יש את המילה הזו.

אינטראקציה, לא בידוד
חינוך למרחקים הוא האפשרות הפופולרית בקרב לומדים לא מוסכמים. עם הרבה תעשיות מסורתיות כמו ייצור וטקסטיל שיוצאים לחוף הים, מפוטרים ותיקים ממקום העבודה 20 שנה וחוזרים לבית הספר ללמוד מקצוע חדש. חינוך למרחקים – באמצעות קורסי אינטרנט ווידאו – עוזר למי שנאלץ לעבוד בעבודה וללמוד לבית הספר במקביל לתזמן טוב יותר את הזדמנויות הלמידה שלהם. אנשים אלה בדרך כלל מבוגרים יותר, בשנות ה -30 וה -40 לחייהם, ולומדים להשתמש בטכנולוגיה, כמו האינטרנט והמחשבים, תוך כדי אימונים לקריירה חדשה. בתיאוריה, דור ה- Net צריך ללמוד טוב יותר באמצעות קורסים באינטרנט מכיוון שהם מוקפים במחשבים כל חייהם ויודעים להשתמש בטכנולוגיה כבר.

חיתוך והדבקה של תרבות
הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום. נט ז’אנרים לא יכולים לזכור תקופה בחינוך שלהם שבה מחשב לא שימש לחוויה לימודית כלשהי. בגלל “יכולת הטכנולוגיה” הזו, נוהגים השאלה והפרקטיקות האתיות המסורתיות. רמאות, למשל, תמיד הפרה אקדמית משמעותית, נמצאת במגמת עלייה בקמפוסים בקולג ‘- והטכנולוגיה עוזרת לרמאות. דברו עם סטודנטים וכל אחד מהם יגיד לכם כי רמאות רווחת וחלק מהתרבות, במיוחד בתחומים טכניים. כלומר, אם אתה משתמש בהגדרה המחמירה של רמאות.

פלגיאט הוא הפרה האקדמית שבחרת. אבל איך זה לא יכול להיות? מידע זמין בקלות מהאינטרנט, במיוחד מאתרים כמו ויקיפדיה. ניירות ישנים לטווח ארוך נמכרים ברשת. מכיוון שהאינטרנט מספק מידע קל במהירות, הפיתוי ללחוץ על “העתק / הדבק” ולשלוף הצעות מחיר מאתר אינטרנט ללא ייחוס הוא גדול. אבל סטודנטים עדיין נתפסים מכיוון שחברי סגל יכולים לחפש ביטויים מוכרים או ציטוטים כדי לשרש פלגיאט.

הרמאות במגמת עלייה באוניברסיטאות. האם זה בגלל שהתלמידים לא לומדים את החומר? או שמא מכיוון שמוסר הלמידה והעבודה שלהם כל כך שונים מהפרופסורים שלהם, עד שעבודה משותפת לפיתרון בעיה היא כבר לא הפרה חמורה? זכרו שעבודת צוות הודגשה בפני נט ג’נגרס מאז היום הראשון לגן. עסקים מחפשים גם בוגרים שיכולים לעבוד ביעילות בצוותים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *